BOUWEN AAN EEN ONDERSCHEIDEND MERK.
MET IDENTITEIT EN GELOOFWAARDIGHEID:

BRANDING

element

Of je nu een product, een dienst, of misschien wel jezelf wilt neerzetten als een merk, denk er niet te licht over. Kopiëren wat een ander doet kan misschien op de korte termijn iets opleveren. Maar 10 tegen 1 dat je op een zeker moment het loodje legt. Daar zijn, van groot tot klein, voorbeelden van te over.

Maar ook verbazen we ons bijna dagelijks bij Spoorenberg & Co over de nonchalance bij menig ondernemer die er denkt te zijn met een ‘fancy’ merknaam, een nietszeggend logootje, wat grappig bedoelde social media post’s en een snel in elkaar geroste website op basis van een inwisselbaar templaatje.

Wat dat betreft meteen maar even een waarschuwing. Hoezeer we hen de business ook gunnen, er wordt door internetbureaus nogal eens een ’totaalpakket’ aangeboden. Waar gemakshalve, naast het bouwen van de website en SEO, ook de ’modules’ Marketing en Branding onder vallen. Standaardoplossingen die je niet helpen om iets onderscheidends neer te zetten. Je zou de eerste niet zijn die we aan tafel krijgen en daar (vaak al na een jaar) achter komt. Nogmaals, geen animositeit, wel iets met een schoenmaker en z’n leest.

Een zorgvuldig opgebouwd merk kent geen standaardoplossing. Wij schudden het ook niet even uit onze mouw na één kennismakingsgesprek. Het is een traject dat we samen met je ingaan. Als je doelgroep en positie in de markt duidelijk is, kijken we hoe je dat op een onderscheidende manier kunt gaan vertellen en laten zien. Doorgaans zijn dat een paar schetsmatige richtingen. Waar uiteindelijk de gewenste merkpersoonlijkheid uitrolt. Met de juiste tone-of-voice, logo en visuele aanpak, begint het dan al aardig op een tastbaar merk te lijken. Met een unieke uitstraling en belofte.

Dat vertalen we dan weer naar een campagneconcept waarmee je het merk verder uitbouwt. Én onderhoudt! Gericht op zowel de externe- als de interne communicatie. Want je kunt de wereld wel vertellen wat of wie je bent, maar jij en je mensen moeten er zelf wel in geloven en naar handelen. Een campagnevoorstel met alle communicatiemiddelen en mediavoorstellen. Tot aan een website aan toe. Die we door een webbouwer of zo’n internetbureau laten realiseren. Maar dan bepalen wel wij hoe het er uit gaat zien en wat erin verteld wordt.

Om het je makkelijk te maken, kun je de identity checklist invullen. Dat geeft ons beiden inzicht in wat nodig is.

Website-B&D

VUL DE CHECKLIST IN

OF

MAAK EEN AFSPRAAK