OpgewektGroen

spoorenberg-en-co-divider

Branding & Website

Key visual OpgewektGroen

De opdracht

De nieuwste loot aan de stam van Kobespa Energie & Advies was al min of meer gestart, met coöperaties te vertegenwoordigen die zelf energie opwekken met zonnepanelen. En dat regionaal aanbieden aan ondernemers. Met als ambitie om dat verder te schalen naar alle regio’s in Nederland (om mee te beginnen) en daarmee een bijdrage te leveren aan het duurzamer worden van bedrijven.

Er was alleen nog niks. Geen naam, geen logo, geen huisstijl, geen website.

Het resultaat

We maakten een shortlist van naamvoorstellen, waaruit uiteindelijk ’OpgewektGroen’ gekozen werd.

Zoals ook de pay-off ’energie dichterbij’ tot stand kwam. Dat niet alleen de haalbaarheid van groene energie communiceert, maar ook het lokale van de opwekking. Dat laatste werd ook gevisualiseerd in het logo, middels de bekende locatie-pin.

Op de website een heldere uitleg over wat OpgewektGroen precies doet: leveren van groene energie opgewekt door coöperaties in je eigen regio en het stimuleren, ondersteunen en adviseren van die coöperaties. Een duidelijk keuzeaanbod voor de bedrijven waar men zich op richt: regionale groene energie op maat, zelf opwekken met de coöperaties en de mogelijkheid om te investeren in die coöperaties.

Concept, tekst, art direction en vormgeving website en huisstijl: Guus Ottens. Realisatie website: Welmoed Design. Tekst en projectmanagement: Jan Spoorenberg

Logo

Logo OpgewektGroen_def_150

Website

website

TERUG NAAR WERK

OF

MAAK EEN AFSPRAAK